Krzeszow Walbrzych Swidnica

2017-06-03 16:14

Dzięki dofinansowaniu z PCPR członkowie naszego Stowarzyszenia mogli pojechać na 1 dniową wycieczkę pt. „Integracyjne zwiedzanie” do Krzeszowa, Wałbrzycha i Świdnicy.

Z powodu nieodpowiedzialnego przewoźnika wyjazd był bardzo zagrożony odwołaniem.  Na szczęście wiceprezes Krysi w ostatniej chwili cudem udało się zamówić inny autokar w godnej zaufania i niezawodnej firmie, z której już nieraz korzystaliśmy.

Po tym kłopocie cała wycieczka minęła już bezproblemowo i bardzo przyjemnie.  Zwiedzaliśmy interesujące i piękne miejsca.

Byliśmy w Krzeszowie w zabytkowym Opactwie Cysterskim, które w 2004 r. zostało uznane za Pomnik historii.  Tam zwiedziliśmy: bazylikę p.w. Wniebowzięcia Najświętszej Marii Panny, kościół p.w. św. Józefa oraz Mauzoleum Piastów Śląskich, do którego osoby na wózkach nie wjechały z powodu kilku schodków.  Oba kościoły zachwycają pięknymi ołtarzami, organami i malowidłami.

W Wałbrzychu bardzo interesujące było zwiedzanie kopalni przekształconej na muzeum.

Nowoczesne Centrum Nauki i Sztuki Stara Kopalnia to unikalny na skalę europejską zespół naziemnych budowli górniczych oraz trasy podziemnej, stanowiących niegdyś Kopalnię Węgla Kamiennego „Julia”.  Przeszliśmy tam udostępnioną zwiedzającym sztolnią, obejrzeliśmy imponujące rozmiarami i doskonale zakonserwowane różne maszyny służące do wydobycia oraz do naprawy sprzętu górniczego, a także mundury, czapki i inne akcesoria górnicze.  Piękna pogoda pozwoliła nam także obejrzeć miasto i okolicę (m.in. góry naturalne i z usypanych hałd) z 7-piętrowej wieży dawnego szybu wentylacyjnego.

Na koniec pojechaliśmy do Świdnicy, gdzie podziwialiśmy przepiękne wnętrze ewangelickiego Kościoła Pokoju.  Po zwiedzaniu przeszliśmy przez miasto na ładną starówkę, gdzie mogliśmy się posilić i odpocząć po całym dniu atrakcji.

Pogoda oraz dobry humor dopisały, a wspaniałe i niezapomniane wrażenia pozostaną w nas na długo.